Ion Țiriac, SUPĂRAT pe linia de tren Gara de Nord – Otopeni: O investiție INUTILĂ

Publicat: 15/01/2019, 01:00
Actualizat: 25/03/2019, 19:14

Ion Țiriac este supărat că linia de cale ferată care va uni Gara de Nord cu Aeroportul Henri Coandă va trece prin apropierea unui patinoar și a unei săli de gimnastică pe care omul afaceri le-a construit în orașul Otopeni și prin mijlocul unui campus universitar privat care urmează să fie construit.

Fundația Ion Țiriac se vede obligată să renunțe la două proiecte non-profit majore derulate în orașul Otopeni din cauza deciziei „complet rupte de realitate a Ministerului Transporturilor de a construi o cale ferată care să lege Gara de Nord de Aeroportul Internațional Henri Coandă”, conform unui comunicat de presă. „O investiție inutilă„, consideră Țiriac legătura dintre aeroport și Gara de Nord, în condițiile în care se dorește și construirea unei linii de metrou paralele.

Trenul va trece prin mijlocul unui viitor campus studențesc

Primul proiect este Patinoarul Țiriac – Telekom Arena din orașul Otopeni, inaugurat în anul 2016 în urma unei investiții de peste 3,6 milioane de euro. Acesta este singurul patinoar din zona București-Ilfov construit conform celor mai recente norme olimpice internaționale și în acord cu indicațiile Federației Internaționale de Hochei.

Activitatea patinoarului a fost completată prin eforturile comune ale Fundației Ion Țiriac și ale Fundației Nadia Comăneci, care au permis lansarea recentă a sălii de gimnastică GymNadia, în urmă cu doar o lună.

Traseul propus de MinisterulTransporturilor va trece prin imediata apropiere a patinoarului și sălii de gimnastică, ceea ce ar face imposibilă desfășurarea activității în condiții normale.

„Cel de-al doilea proiect se referă la o inițiativă aflată în stadii avansate de concretizare, menită să creeze o universitate privată non-profit, în Otopeni, care să ofere educație la cele mai înalte standarde internaționale în domeniile: business, IT și sport, pentru studenți din România și din regiunea Europei Centrale și de Est. Investiția totală este estimată în jurul valorii de 300 milioane EUR, urmând a fi create peste 1,000 de noi locuri de muncă. Conform planurilor, campusul universitar se întinde pe o suprafață de peste 40 de hectare, oferind, printre altele, următoarele facilități: săli de studiu dotate cu echipamente de ultimă generație, bazin olimpic, pistă de atletism, sală multifuncțională de 3.500 de locuri, teren de fotbal, terenuri de baschet, terenuri de volei, terenuri de tenis.

Proiectul universității este, de asemenea, compromis de această nouă cale ferată care ar urma să traverseze campusul într-un mod care l-ar face complet inutilizabil, atât din perspectiva accesibilității, cât și din cea fonică”, se arată într-un comunicat al Fundației Ion Țiriac.

Ion Țiriac:Decizia „iresponsabilă

Țiriac a propus soluții alternative pentru traseul căii ferate

Omul de afaceri a încercat fără succes să convingă autoritățile să aleagă soluții alternative pentru traseul căii ferate. El pune sub semnul întrebării utilitatea acestui proiect, în condițiile în care există și intenția construirii unei linii de metrou.

„Pe parcursul etapelor de dezvoltare ale proiectului căii ferate care urmează să lege Gara de Nord de Aeroportul Internațional „Henri Coandă”, reprezentații Grupului Țiriac au propus o serie de variante alternative care ar fi permis desfășurarea în continuare, cu succes, a celor două proiecte amintite mai sus. Cu toate acestea, soluțiile raționale nu au fost luate în considerare, optându-se în schimb, într-un mod total nefundamentat și tendențios, pentru varianta actuală,” se arată în comunicat.

„De asemenea, ridicăm semne de întrebare în legătură cu utilitatea dezvoltării a două proiecte, metroul și calea ferată, care să deservească în paralel același traseu: Gara de Nord – Aeroportul Internațional „Henri Coandă”. Considerăm că necesitățile actuale de dezvoltare ale României, de exemplu, spitale și autostrăzi nu ne permit luxul dezvoltării unor proiecte paralele și inutile. Cei aproape 200 milioane de euro aferenți dezvoltării proiectului de cale ferată ar putea fi direcționați către construirea unui spital sau către finalizarea unei autostrăzi vitale pentru România. Am aprecia dacă Ministerul Transporturilor ar da dovadă de aceeași tenacitate și în implementarea proiectului metroului care ar trebui să lege Gara de Nord de Aeroportul „Henri Coandă.”

Potrivit comunicatului, afaceristul nu crede că proiectul liniei de cale ferată poate fi gata în 2020 și nici că la București vor veni 150.000 de fani străini la cele patru meciuri ale Campionatului European de Fotbal.

„Dezideratul de a finaliza acest obiectiv de investiții până în anul 2020 ni se pare unul fantomatic având în vedere durata medie de implementare a proiectelor majore de investiții în România. De multe ori reușim să ne împotmolim, ani de zile, în implementarea unor proiecte mai simpliste decât acesta. De asemenea, considerăm că numărul așteptat de 150.000 de suporteri care vor vizita țara noastră cu ocazia EURO 2020 este supraestimat, având în vedere că se vor disputa doar 4 meciuri la care vor participa, cu siguranță, și foarte mulți suporteri români.

Ion Țiriac:Decizia „iresponsabilă

„Totodată, pretextul vehiculat în spațiul public conform căruia linia de tren Gara de Nord – Aeroportul „Henri Coandă” reprezintă o condiție obligatorie din partea UEFA pentru organizarea meciurilor la CE 2020 este unul fals. Condițiile obligatorii țin doar de componentele de infrastructură sportivă,” reiese din comunicat.

Fenomenul exodului de creiere din România va continua, ca rezultat al anulării proiectelor sale, acuză omul de afaceri.

„Toate aceste argumente indică faptul că proiectul căii ferate care o să lege Gara de Nord de Aeroportul Internațional Henri Coandă este unul inutil pentru România, care prin modul discreționar în care a fost dezvoltat până acum împiedică operarea și dezvoltarea proiectelor de interes public ale Fundației Ion Țiriac. Mii de copii vor fi lăsați fără posibilitatea de a practica sporturi pe gheață în singurul patinoar la standarde internaționale din regiunea București – Ilfov. De asemenea, fenomenul exodului de creiere din România va persista, tinerii studenți continuând să nu beneficieze de o alternativă locală credibilă la universitățile de prestigiu din Europa și Statele Unite al Americii,” a precizat Țiriac.

„Ne exprimăm speranța ca, măcar în al doisprezecelea ceas, oficialiiMinisteruluiTransporturilorsă aibă deschiderea pentru a identifica soluții de minimizare a impactului negativ asupra proiectelor de interes public ale Fundației Țiriac din orașul Otopeni, în perspectiva noilor evoluții legate de traseul liniei feroviare care va lega Gara de Nord de Aeroportul Internațional „Henri Coandă,” încheie comunicatul.

Foto: Hepta

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Kim Jong Un ar fi fost dispus să renunțe la armele nucleare: „Am o fiică...
S-au luat la bătaie în ultimul hal, în Parlamentul României. VIDEO EXCLUSIV
FOTO. Cea mai bogată româncă are o avere de peste 800.000.000 de euro și arată...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
Iranul a cerut și ajutorul SUA după prăbușirea elicopterului care a dus la moartea președintelui...
Meteorologii Accuweather anunță o lună iunie cum nu prea a mai fost în România. Prognoză...
Cum a aflat Monica Tatoiu că are CANCER! „Pierd un litru de sânge la trei...
Vremea se schimbă radical în Capitală. Sunt anunţate ploi cu descărcări electrice. Până când ţine...
Breaking news despre Florin Piersic!
Cât costă o porție de mici în piața Obor. Nimeni nu se aștepta la un...
Ce bust, ce posterioare! Divele sunt bine tare din cap până în picioare
Prima Dacia PREMIUM... păcat că nu va fi produsă niciodată
Nu-ţi mai face patul dimineaţa! Un medic te sfătuieşte să-l laşi dezordonat
Descoperire HALUCINANTĂ în testicule umane! Este de necrezut
O NOUĂ REGULĂ a fost decisă în România. Intră în vigoare de la 1 IULIE
Mesaje si felicitări de Sf. Constantin și Elena 2024 cu „La mulți ani”. Cele mai...
Bunicul Florentinei, fata ucisă la Sibiu, detalii șocante! "Nu a..."
Tavi Colen, mărturisiri despre trădarea din trupa Talisman. Artistul nu îl poate uita Alin Oprea....
Alin Oprea a ajuns într-un suflet acasă la soția lui. Medana, dărâmată de trecerea în...
BANCUL ZILEI. Două măicuțe în mașină. Deodată pe parbriz sare un VAMPIR mic
Analiza regelui Carol al II-lea după atacarea Franței de către Germania. „Turcia este singura noastră...
×